Mediációs technikák és módszerek szociális és gyermekvédelmi intézményben dolgozók részére
A program engedély száma: T-14-023/2021
A minősítés érvényesítési ideje: 2024.szeptember 30.
A megítélt továbbképzési pontérték: 40
Képzési felelős:
Mönks-Bondzsér Zita
Segítő Kapcsolatok Alapítvány, elnök
Gyermekvédelmi, felnőttképzési és tehetséggondozási tanácsadó
T.: 06-70-527-7914 Email:
A képzés tartalma: A szociális szférában dolgozók munkájában fokozottan vannak jelen a konfliktusok, viták, stressz helyzetek. A mediátor az a személy, aki közvetít a két vitában álló fél vagy csoport/családtagok között és a békés megoldásra törekszik. A mediációs technika elsajátítása lehetővé teszi a résztvevők számára, hogy munkájuk során a felmerülő konfliktusokat és vitás kérdéseket mindkét fél számára megfelelően rendezzék. A képzésen élő, előforduló vitás helyzeteket elemeznek, majd mediációs technikával, mediátor módszerek alkalmazásával oldják meg azokat.
A képzés (20 óra) elméletből, (40 óra) gyakorlatokból áll ahol 3-4 fős csoportokban tréneri vezetés mellett megtárgyalásra illetve feldolgozásra kerülnek mediációs technika alkalmazásával a munkakörükben előforduló konfliktus és stressz helyzetek, vitás kérdések.
A képzésen a 63/2009. (XII. 17.) IRM rendeletben megfogalmazott a közvetítői szakmai képzésről és továbbképzésről 3. § (1) szereplő alapismeretek, képességek és készségelemek, úgy, mint: konfliktuselméleti, tárgyalási, közvetítői technikai, módszertani, folyamatvezetési, dinamikai, kérdezéstechnikai, különféle konfliktus-szintekhez illeszkedő közvetítői technikai, problémás szereplők kezelésével kapcsolatos közvetítői technikai, és pszichológiai fejlesztés valósul meg.
A képzés tartalmi területei:
- A program felépítése a követelmények ismertetése
- Mediációs technikák és módszerek szociális és gyermekvédelmi intézményekben
- Mediátor szemléletű vitarendezés. A mediátor meghatározása. A mediátor jellemzői
- A közvetítői tevékenységre vonatkozó jogszabályi ismertetése
- Szerződéskötések a szociális és gyermekvédelmi intézményekben
- Mediátor technikák
- A mediáció főbb elemei
- Viselkedésformák felismerése és rendszerezése
- A mediátor szerepe és jelentősége konfliktus illetve vita rendezésében
- A mediátor feladata
- Lehetséges konfliktusok és azok megoldásai a mediátor munka során
- Közlési én-állapotok és a mindennapok játszmái a szervezetben.
- Konfliktuskezelési szokások
A tanúsítvány kiadásának feltétele a foglalkozások minimum 90%-án való részvétel, záródolgozat és reflexiós levél készítése és benyújtásuk a megadott határidőre.
Minősítés: megfelelt, illetve nem felelt meg.